Przetwarzanie danych osobowych
- Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów pozyskanych za pośrednictwem serwisu internetowego https://smaknisbistro.pl
- Serwis Sprzedażowy służy do zarządzania usługami świadczonymi przez Administratora w Punktach Sprzedaży prowadzonych przez niego, w tym poprzez składanie w formie elektronicznej z wykorzystaniem sieci Internet i funkcjonalności Serwisu oświadczeń woli zawarcia umowy sprzedaży takich usług spośród aktualnie dostępnych i prezentowanych w Serwisie, za cenę stanowiącą cenę proponowanego Towaru i Usługi lub sumę cen wybranych Towarów i Usług
- Do korzystanie z Serwisu nie jest konieczne założenie konta klienta.
§ 1
Postanowienia Ogólne
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu Sprzedażowego jest Usługi Gastronomiczne Krzysztof Chodacki, będący jednocześnie Sprzedawcą. Kontakt z Administratorem możliwy jest pod numerem telefonu 502 390 149 (opłata, jak za połączenie standardowe według cennika właściwego operatora), pisemnie na adres: 30-049 Kraków, ul. Konarskiego 2 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: smaknis@smaknis.pl (dalej jako: „Administrator”).
- Inspektorem Ochrony Danych jest Krzysztof Chodacki, z którym można kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: smaknis@smaknis.pl.
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej jako: „RODO”).
§ 2
Zbieranie danych osobowych
- Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
- rejestracji Konta w Serwisie Sprzedażowym w celu utworzenia indywidualnego Konta i zarządzania tym Kontem,
- składania Zamówień za pośrednictwem Serwisu Sprzedażowego w celu wykonania umowy sprzedaży Towarów i Usług.
- W ramach rejestracji Konta w Portalu Rodzica Administrator przetwarza następujące dane:
- imię i nazwisko,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- W ramach realizacji Zamówień Administrator poza danymi wskazanymi w § 2 ust. 2 niniejszej Polityki prywatności, dodatkowo przetwarza następujące dane:
- numer Karty Klienta,
- numer rachunku bankowego właściwego do dokonywania zwrotu ewentualnych należności.
- W przypadku składania reklamacji w formie tradycyjnej Administrator przetwarza następujące dane:
- imię i nazwisko,
- adres zamieszkania lub adres do korespondencji.
- Podczas rejestracji Konta w Serwisie Sprzedażowym Klient samodzielnie ustala hasło dostępu do swojego Konta.
- Podczas korzystania ze strony internetowej Serwisu mogą być pobierane dodatkowe informacje, tj.: adres IP przypisany do komputera Klienta, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, system operacyjny.
- Przekazanie danych osobowych w związku z zawieranymi umowami sprzedaży czy świadczenia usług za pośrednictwem strony internetowej Serwisu jest dobrowolne, z tym zastrzeżeniem, że niepodanie danych osobowych w procesie rejestracji uniemożliwia rejestrację i założenia Konta Klienta.
§ 3
Cele przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
- rejestracji Konta w Serwisie - w celu utworzenia indywidualnego Konta i zarządzania tym Kontem, korzystania z wszelkich funkcjonalności w ramach Konta,
- składania Zamówień - w celu wykonania i realizacji umów sprzedaży.
§ 4
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
- Podstawą prawną przetwarzania danych Klienta, potrzebnych do założenia i zarządzania Kontem, stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta.
- Podstawą prawną przetwarzania danych Klienta przed założeniem przez Klienta Konta, stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. podjęcie przez Administratora działań przed zawarciem umowy na żądanie Klienta.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Klienta dokonującego Zakupów za pomocą Konta, stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. wykonanie przez Administratora umowy, której przedmiotem jest świadczenie usługi.
- Administrator przetwarza dane osobowe Klientów dokonujących Zakupów lub na potrzeby dochodzenia własnych roszczeń majątkowych związanych z prowadzoną przez Administratora działalnością gospodarczą (w uzasadnionych przypadkach np. odmowa zapłaty) oraz na potrzeby obrony przed ewentualnymi roszczeniami majątkowymi kierowanymi przez Klienta w zakresie zrealizowanych Posiłków, wówczas podstawą prawną przetwarzania, stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegającą na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych pozyskanych w wyniku wniesienia reklamacji, co do usługi świadczonej drogą elektroniczną oraz wad Towarów, stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. uzasadniony interes Administratora polegający na rozpoznaniu reklamacji na etapie pozasądowym.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób kontaktujących się z Administratorem za pomocą udostępnionego do kontaktu adresu e-mail, stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. uzasadniony interes Administratora polegający na niepozostawianiu bez odpowiedzi przesłanego zapytania.
§ 5
Powierzanie danych osobowych
Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych dostawcom usług, z których korzysta przy prowadzeniu Serwisu, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie Administratora, będący Podmiotami przetwarzającymi. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe.
§ 6
Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane
- Dane osobowe zbierane w związku z przeglądaniem Serwisie Sprzedażowym przez Klienta są przetwarzane zgodnie § 10 niniejszej Polityki prywatności odnośnie do stosowania plików cookies, jednak nie dłużej niż do czasu cofnięcia zgody przez Klienta lub wyczyszczenia zawartości plików cookies w przeglądarce, z której usług Klient korzysta.
- Dane osobowe Klienta podane na potrzeby założenia i utrzymania Konta będą przetwarzane przez czas świadczenia usługi Konta (tj. do jego usunięcia), przez czas niezbędny do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną a także przez czas potrzebny do realizacji Usług (realizowanych po zaprzestaniu świadczenia usługi Konta).
- Dane osobowe Klientów przechowywane są w przypadku, gdy postawą przetwarzania danych osobowych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Administratora przez okres jaki jest niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej termin przedawnienia wynosi trzy lata.
- Dokumentacja księgowo-podatkowa przechowywana jest zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, tj. przez 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dokumentacja dotyczy (w tym dowody zapłaty, potwierdzenie przyjęcia zamówienia, faktury VAT).
- Dane osobowe osób kontaktujących się z Administratorem drogą elektroniczną za pośrednictwem wiadomości e-mail, o ile przesłane zapytanie nie stanowi reklamacji, co do świadczonych przez Administratora usług drogą elektroniczną lub z tytułu rękojmi towaru będącego przedmiotem Zamówienia, są przetwarzane przez okres niezbędny do ukończenia korespondencji w ramach przesłanego zapytania.
§ 7
Bezpieczeństwo gromadzonych danych
Dane osobowe i inne dane o charakterze nieosobowym zgromadzone za pośrednictwem Serwisu Sprzedaży, a także za pośrednictwem Karty, przechowywane są na bezpiecznym serwerze. Dostęp do danych ma upoważniony personel, przeszkolony z zakresu ochrony danych osobowych i zabezpieczeń systemu informatycznego, jak również zobowiązany do zachowania ścisłej poufności. Dane osobowe są przetwarzane z zachowaniem środków technicznych i organizacyjnych dostosowanymi w tym zakresie do wymagań RODO.
§ 8 Reklamacje i wsparcie techniczne
W celu uzyskania informacji dotyczących świadczonych usług lub wsparcia technicznego dla Klientów, należy kontaktować się pod adresem: smaknis@smaknis.pl
§ 9 Prawa osób, których dane dotyczą
- Prawo do cofnięcia zgody (art. 7 ust. 3 RODO)
W przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, Klient ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO)
- Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie czy przetwarza dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, Klient jest uprawniony do uzyskania dostępu do nich oraz informacji o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, planowanym okresie przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe o kryteriach ustalania tego okresu, informacji o prawie do żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, informacji o źródle tych danych, informacji o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską.
- Klient ma prawo uzyskać kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu.
- Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO)
Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując w tym zakresie wniosek na adres poczty elektronicznej zgodnie z § 1 ust. 1 niniejszej Polityki Prywatności.
- Prawo do usunięcia danych ("prawo do bycia zapomnianym") (art. 17 RODO)
- Klient ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- Klient cofnął zgodę w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o zgodę Klienta i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- Klient wniósł sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
- dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu Administrator podlega,
- dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
- Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub cofnięciem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)
- Klient ma prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych w następujących przypadkach:
- Klient kwestionuje prawidłowość danych osobowych – w takim przypadku Administrator ogranicza wykorzystanie danych osobowych na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości tych danych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a Klient sprzeciwia się usunięciu danych, żądając zamiast tego ograniczenia ich wykorzystania,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale Klient żąda ich do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- Klient wniósł sprzeciw wobec przetwarzania na podstawie art. 21 ust. 1 RODO – w takim przypadku Administrator ogranicza przetwarzanie danych do czasu sprawdzenia, czy podstawy wnioskowania są prawnie uzasadnione.
- Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO)
Klient ma prawo do otrzymania swoich danych osobowych, które dostarczył Administratorowi, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, a także ma prawo do przesłania tych danych do innego administratora danych bez przeszkód ze strony Administratora, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy, a przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
- Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)
Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w przypadkach, gdy dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym profilowania. Administrator zaprzestanie przetwarzania danych osobowych, chyba że wykaże, że istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są bardziej istotne od interesów Klienta.
- Prawo do wniesienia skargi (art. 77 RODO)
Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim miejsca jego zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca domniemanego naruszenia prawa, jeżeli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
§ 10 Przetwarzanie danych osobowych przy użyciu plików cookies
- Serwis Sprzedażowy może wykorzystywać pliki cookies, w tym cookies własne oraz cookies zewnętrzne. Pliki cookies są to małe pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu końcowym Klienta. Cookies pozwalają na analizę sposobu korzystania z Serwisu, personalizację usług, prowadzenie działań reklamowych, tworzenie anonimowych statystyk itp. Klient może w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej, aby blokować pliki cookies lub informować o ich przesyłaniu.
- Administrator, zgodnie z art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, zapewnia możliwość zarządzania plikami cookies. W związku z tym, Klient ma prawo wyłączyć lub zablokować wykorzystywanie cookies przez Serwis w ustawieniach swojej przeglądarki. W takim przypadku korzystanie z niektórych funkcji Serwisu może być ograniczone lub niemożliwe.
§ 11 Zmiana Polityki Prywatności
- Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Administrator poinformuje Klientów z 14-dniowym wyprzedzeniem drogą elektroniczną za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres e-mail Klienta podany podczas utworzenia Konta.
- Niniejsza Polityka Prywatności obowiązuje od dnia 01.11.2024r.