POLITYKA PRYWATNOŚCI

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów pozyskanych za pośrednictwem serwisu internetowego https://smaknisbistro.pl
  2. Serwis Sprzedażowy służy do zarządzania usługami świadczonymi przez Administratora w Punktach Sprzedaży prowadzonych przez niego, w tym poprzez składanie w formie elektronicznej z wykorzystaniem sieci Internet i funkcjonalności Serwisu oświadczeń woli zawarcia umowy sprzedaży takich usług spośród aktualnie dostępnych i prezentowanych w Serwisie, za cenę stanowiącą cenę proponowanego Towaru i Usługi lub sumę cen wybranych Towarów i Usług
  3. Do korzystanie z Serwisu nie jest konieczne założenie konta klienta.

§ 1
Postanowienia Ogólne

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu Sprzedażowego jest Usługi Gastronomiczne Krzysztof Chodacki, będący jednocześnie Sprzedawcą. Kontakt z Administratorem możliwy jest pod numerem telefonu 502 390 149 (opłata, jak za połączenie standardowe według cennika właściwego operatora), pisemnie na adres: 30-049 Kraków, ul. Konarskiego 2 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: smaknis@smaknis.pl (dalej jako: „Administrator”).
  2. Inspektorem Ochrony Danych jest Krzysztof Chodacki, z którym można kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: smaknis@smaknis.pl.
  3. Dane osobowe Klientów są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej jako: „RODO”).

§ 2
Zbieranie danych osobowych

  1. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
    • rejestracji Konta w Serwisie Sprzedażowym w celu utworzenia indywidualnego Konta i zarządzania tym Kontem,
    • składania Zamówień za pośrednictwem Serwisu Sprzedażowego w celu wykonania umowy sprzedaży Towarów i Usług.
  2. W ramach rejestracji Konta w Portalu Rodzica Administrator przetwarza następujące dane:
    • imię i nazwisko,
    • numer telefonu,
    • adres e-mail,
  3. W ramach realizacji Zamówień Administrator poza danymi wskazanymi w § 2 ust. 2 niniejszej Polityki prywatności, dodatkowo przetwarza następujące dane:
    • numer Karty Klienta,
    • numer rachunku bankowego właściwego do dokonywania zwrotu ewentualnych należności.
  4. W przypadku składania reklamacji w formie tradycyjnej Administrator przetwarza następujące dane:
    • imię i nazwisko,
    • adres zamieszkania lub adres do korespondencji.
  5. Podczas rejestracji Konta w Serwisie Sprzedażowym Klient samodzielnie ustala hasło dostępu do swojego Konta.
  6. Podczas korzystania ze strony internetowej Serwisu mogą być pobierane dodatkowe informacje, tj.: adres IP przypisany do komputera Klienta, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, system operacyjny.
  7. Przekazanie danych osobowych w związku z zawieranymi umowami sprzedaży czy świadczenia usług za pośrednictwem strony internetowej Serwisu jest dobrowolne, z tym zastrzeżeniem, że niepodanie danych osobowych w procesie rejestracji uniemożliwia rejestrację i założenia Konta Klienta.

§ 3
Cele przetwarzania danych osobowych

  1. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
    • rejestracji Konta w Serwisie - w celu utworzenia indywidualnego Konta i zarządzania tym Kontem, korzystania z wszelkich funkcjonalności w ramach Konta,
    • składania Zamówień - w celu wykonania i realizacji umów sprzedaży.

§ 4
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

  1. Podstawą prawną przetwarzania danych Klienta, potrzebnych do założenia i zarządzania Kontem, stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta.
  2. Podstawą prawną przetwarzania danych Klienta przed założeniem przez Klienta Konta, stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. podjęcie przez Administratora działań przed zawarciem umowy na żądanie Klienta.
  3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Klienta dokonującego Zakupów za pomocą Konta, stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. wykonanie przez Administratora umowy, której przedmiotem jest świadczenie usługi.
  4. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów dokonujących Zakupów lub na potrzeby dochodzenia własnych roszczeń majątkowych związanych z prowadzoną przez Administratora działalnością gospodarczą (w uzasadnionych przypadkach np. odmowa zapłaty) oraz na potrzeby obrony przed ewentualnymi roszczeniami majątkowymi kierowanymi przez Klienta w zakresie zrealizowanych Posiłków, wówczas podstawą prawną przetwarzania, stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegającą na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.
  5. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych pozyskanych w wyniku wniesienia reklamacji, co do usługi świadczonej drogą elektroniczną oraz wad Towarów, stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. uzasadniony interes Administratora polegający na rozpoznaniu reklamacji na etapie pozasądowym.
  6. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób kontaktujących się z Administratorem za pomocą udostępnionego do kontaktu adresu e-mail, stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. uzasadniony interes Administratora polegający na niepozostawianiu bez odpowiedzi przesłanego zapytania.

§ 5
Powierzanie danych osobowych

Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych dostawcom usług, z których korzysta przy prowadzeniu Serwisu, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie Administratora, będący Podmiotami przetwarzającymi. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe.

§ 6
Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane

  1. Dane osobowe zbierane w związku z przeglądaniem Serwisie Sprzedażowym przez Klienta są przetwarzane zgodnie § 10 niniejszej Polityki prywatności odnośnie do stosowania plików cookies, jednak nie dłużej niż do czasu cofnięcia zgody przez Klienta lub wyczyszczenia zawartości plików cookies w przeglądarce, z której usług Klient korzysta.
  2. Dane osobowe Klienta podane na potrzeby założenia i utrzymania Konta będą przetwarzane przez czas świadczenia usługi Konta (tj. do jego usunięcia), przez czas niezbędny do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną a także przez czas potrzebny do realizacji Usług (realizowanych po zaprzestaniu świadczenia usługi Konta).
  3. Dane osobowe Klientów przechowywane są w przypadku, gdy postawą przetwarzania danych osobowych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Administratora przez okres jaki jest niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej termin przedawnienia wynosi trzy lata.
  4. Dokumentacja księgowo-podatkowa przechowywana jest zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, tj. przez 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dokumentacja dotyczy (w tym dowody zapłaty, potwierdzenie przyjęcia zamówienia, faktury VAT).
  5. Dane osobowe osób kontaktujących się z Administratorem drogą elektroniczną za pośrednictwem wiadomości e-mail, o ile przesłane zapytanie nie stanowi reklamacji, co do świadczonych przez Administratora usług drogą elektroniczną lub z tytułu rękojmi towaru będącego przedmiotem Zamówienia, są przetwarzane przez okres niezbędny do ukończenia korespondencji w ramach przesłanego zapytania.

§ 7
Bezpieczeństwo gromadzonych danych

Dane osobowe i inne dane o charakterze nieosobowym zgromadzone za pośrednictwem Serwisu Sprzedaży, a także za pośrednictwem Karty, przechowywane są na bezpiecznym serwerze. Dostęp do danych ma upoważniony personel, przeszkolony z zakresu ochrony danych osobowych i zabezpieczeń systemu informatycznego, jak również zobowiązany do zachowania ścisłej poufności. Dane osobowe są przetwarzane z zachowaniem środków technicznych i organizacyjnych dostosowanymi w tym zakresie do wymagań RODO.

§ 8 Reklamacje i wsparcie techniczne

W celu uzyskania informacji dotyczących świadczonych usług lub wsparcia technicznego dla Klientów, należy kontaktować się pod adresem: smaknis@smaknis.pl

§ 9 Prawa osób, których dane dotyczą

  1. Prawo do cofnięcia zgody (art. 7 ust. 3 RODO)
    W przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, Klient ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  2. Prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO)
    • Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie czy przetwarza dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, Klient jest uprawniony do uzyskania dostępu do nich oraz informacji o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, planowanym okresie przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe o kryteriach ustalania tego okresu, informacji o prawie do żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, informacji o źródle tych danych, informacji o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską.
    • Klient ma prawo uzyskać kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu.
  3. Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO)
    Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując w tym zakresie wniosek na adres poczty elektronicznej zgodnie z § 1 ust. 1 niniejszej Polityki Prywatności.
  4. Prawo do usunięcia danych ("prawo do bycia zapomnianym") (art. 17 RODO)
    • Klient ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
      • dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
      • Klient cofnął zgodę w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o zgodę Klienta i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
      • Klient wniósł sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania,
      • dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
      • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu Administrator podlega,
      • dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
    • Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub cofnięciem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator.
  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)
    • Klient ma prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych w następujących przypadkach:
      • Klient kwestionuje prawidłowość danych osobowych – w takim przypadku Administrator ogranicza wykorzystanie danych osobowych na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości tych danych,
      • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a Klient sprzeciwia się usunięciu danych, żądając zamiast tego ograniczenia ich wykorzystania,
      • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale Klient żąda ich do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
      • Klient wniósł sprzeciw wobec przetwarzania na podstawie art. 21 ust. 1 RODO – w takim przypadku Administrator ogranicza przetwarzanie danych do czasu sprawdzenia, czy podstawy wnioskowania są prawnie uzasadnione.
  6. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO)
    Klient ma prawo do otrzymania swoich danych osobowych, które dostarczył Administratorowi, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, a także ma prawo do przesłania tych danych do innego administratora danych bez przeszkód ze strony Administratora, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy, a przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
  7. Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)
    Klient ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w przypadkach, gdy dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym profilowania. Administrator zaprzestanie przetwarzania danych osobowych, chyba że wykaże, że istnieją nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są bardziej istotne od interesów Klienta.
  8. Prawo do wniesienia skargi (art. 77 RODO)
    Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim miejsca jego zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca domniemanego naruszenia prawa, jeżeli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.

§ 10 Przetwarzanie danych osobowych przy użyciu plików cookies

  1. Serwis Sprzedażowy może wykorzystywać pliki cookies, w tym cookies własne oraz cookies zewnętrzne. Pliki cookies są to małe pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu końcowym Klienta. Cookies pozwalają na analizę sposobu korzystania z Serwisu, personalizację usług, prowadzenie działań reklamowych, tworzenie anonimowych statystyk itp. Klient może w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej, aby blokować pliki cookies lub informować o ich przesyłaniu.
  2. Administrator, zgodnie z art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, zapewnia możliwość zarządzania plikami cookies. W związku z tym, Klient ma prawo wyłączyć lub zablokować wykorzystywanie cookies przez Serwis w ustawieniach swojej przeglądarki. W takim przypadku korzystanie z niektórych funkcji Serwisu może być ograniczone lub niemożliwe.

§ 11 Zmiana Polityki Prywatności

  1. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym Administrator poinformuje Klientów z 14-dniowym wyprzedzeniem drogą elektroniczną za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres e-mail Klienta podany podczas utworzenia Konta.
  2. Niniejsza Polityka Prywatności obowiązuje od dnia 01.11.2024r.

st: 0.00237