REGULAMIN „SERWISU SPRZEDAŻOWEGO”

§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin określa zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, zasady zawierania umów sprzedaży, jak również tryb postępowania reklamacyjnego.
  2. Informacje prezentowane w Serwisie Sprzedażowym, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumienie art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740).
  3. Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjęto następujące definicje:
    1. Sprzedawca – Usługi Gastronomiczne Krzysztof Chodacki. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest pod numerem telefonu 512 506 669 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00 (cena za połączenie według stawki operatora z usług, którego korzysta dzwoniący dla połączeń lokalnych), pisemnie na adres: ul. Konarskiego 2, 30-049 Kraków lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: smaknis@smaknis.pl
    2. Punkt Sprzedaży – bufet szkolny prowadzona przez Sprzedawcę, działająca w liceach ogólnokształcących w Krakowie w ramach, której Sprzedawca świadczy usługi gastronomiczne, tj. przygotowuje i dostarcza towary i usługi w postaci gotowych posiłków zakupione przez Serwis Sprzedażowy, które są odbierane i spożywane na miejscu w Stołówce przez Ucznia lub inną osobę korzystającą samodzielnie z usług gastronomicznych w dniu, którego dotyczy.
    3. Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która ukończyła 18 lat korzystająca bezpośrednio z usług gastronomicznych świadczonych przez Sprzedawcę oraz Uczeń korzystający samodzielnie z usług gastronomicznych świadczonych przez Sprzedawcę w puncie sprzedaży.
    4. Konsument - osoba fizyczna, dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową.
    5. Konto - usługa elektroniczna, stanowiąca indywidualny i niedostępny dla innych osób profil Klienta, utworzony w następstwie przeprowadzenia Rejestracji, za pomocą którego Klient może korzystać z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną. Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie.
    6. Login - adres e-mail Klienta podany w ramach Portalu Rodzica podczas tworzenia Konta.
    7. Serwis Sprzedażowy - serwis internetowy pod adresem https://smaknisbistro.pl służący do zarządzania usługami świadczonymi przez Sprzedawcę w punkcie sprzedaży prowadzonej przez Sprzedawcę, w tym poprzez składanie w formie elektronicznej z wykorzystaniem sieci Internet i funkcji serwisu oświadczeń woli zawarcia umowy sprzedaży posiłków spośród aktualnie dostępnych i prezentowanych w Serwisie Sprzedażowym za cenę stanowiącą cenę Towaru lub Usługi lub sumę cen wybranych Towarów i Usług.
    8. Rejestracja - czynność polegająca na podaniu danych, które są niezbędne do utworzenia Konta Klienta w Serwisie Sprzedażowym, w tym podanie danych umożliwiających logowanie do Konta tj. adresu e-mail i hasła, a także złożenie oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką Prywatności.
    9. Regulamin - niniejszy dokument określający zasady zawierania umów sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisie Sprzedażowym na rzecz Klientów.
    10. Uczeń - małoletnia osoba fizyczna korzystająca bezpośrednio z usług gastronomicznych świadczonych przez Sprzedawcę w Punkcie Sprzedaży, tj. osoba odbierająca w Punktach Sprzedaży zamawiane poprzez Serwis Sprzedażowy.

§ 2
KORZYSTANIE Z SERWISU SPRZEDAŻOWEGO

  1. Korzystanie z Serwisu Sprzedażowego nie wymaga posiadania Konta.
  2. Klient może założyć konto, jednak przed dokonaniem Rejestracji Klient powinien zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności, po czym Klient jest zobowiązany zaakceptować Regulamin oraz Politykę Prywatności.
  3. W celu korzystania z Serwisu Sprzedażowego jako zarejestrowany Klient, musi on każdorazowo przejść proces autoryzacji poprzez podanie właściwego adresu e-mail oraz indywidualnego hasła (logowanie).
  4. Klient po dokonaniu Rejestracji uzyskuje dostęp do Konta i jest uprawniony do korzystania z wszelkich usług w ramach funkcjonalności Serwisu Sprzedażowego.
  5. Klient nie może przekazywać, jak również udostępniać danych dostępowych do Konta osobom trzecim, bez uprzedniej wyraźnej zgody Sprzedawcy.

§ 3
ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Serwisu Sprzedażowego nieodpłatnie na rzecz Klientów, w szczególności następujące usługi elektroniczne:
    1. Konto,
    2. umożliwienie Klientom zawierania umowy sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie,
    3. umożliwienie Klientom korzystanie z usług Koszyka,
    4. podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta,
    5. przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta, w szczególności historii rozliczeń, historii dokonywanych Zakupów.
  2. Klient może korzystać z usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu Sprzedażowego 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  3. Sprzedawca wskazuje minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do korzystania z funkcjonalności Serwisu Sprzedażowego:
    1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,
    2. dostęp do Internetu,
    3. zainstalowana z włączoną obsługą ciasteczek przeglądarka internetowa w wersji aktualizowanej: Mozilla Firefox, Opera, Chrome, Safari.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowych przerw w funkcjonowaniu Serwisu Sprzedażowego podyktowanych względami konserwacyjnymi.
  5. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    1. podawania w udostępnionym w ramach Serwisu Sprzedażowego formularzu wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta,
    2. niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta w ramach utworzonego Konta,
    3. korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Serwisu Sprzedażowego,
    4. korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego,
    5. korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy i niezakłócający korzystania dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
    6. niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Serwisu Sprzedażowego treści zabronionych prawem lub naruszających dobra osobiste osób trzecich,
    7. przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez Serwis Sprzedażowy treści:
      1. powodujących lub mogących powodować nieprawidłową jego pracę lub przeciążenie,
      2. naruszających prawa osób trzecich lub ogólnie przyjętych norm społecznych,
      3. niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa (zakaz umieszczania treści bezprawnych).
    8. niedokonywania zmian w Serwisu Sprzedażowego czy prowadzenia działań zmierzających do kompilacji, dekompilacji, dezasemblacji i podobnych zabiegów o charakterze reverse engineering oraz innych działań, które mogłyby wpłynąć na strukturę, koncepcję, metodologię czy poznanie zasad funkcjonowania Serwisu Sprzedażowego lub jego poszczególnych funkcjonalności.
  6. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych można składać:
    1. pisemnie na adres:
    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: smaknis@smaknis.pl. W opisie reklamacji zaleca się podanie przez Klienta: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w tym daty wystąpienia nieprawidłowości i rodzaju nieprawidłowości oraz żądania Klienta, z tym zastrzeżeniem, że złożenie reklamacji z pominięciem zalecanego opisu reklamacji nie wpływa na skuteczność złożenia reklamacji.
  7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
  8. Sprzedawca informuje Klientów, że ze względu na publiczny charakter sieci Internet, za pośrednictwem której świadczy drogą elektroniczną usługi opisane w niniejszym Regulaminie, korzystanie z tych usług może wiązać się z ryzykiem związanym z ingerencją osób trzecich w transmisję danych przesyłanych za jej pośrednictwem pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Sprzedawca zwraca szczególną uwagę Klientowi na ryzyko związane z korzystaniem z Konta w Portalu Rodzica przez osoby nieuprawnione w przypadku, gdy Klient nie dołoży należytej staranności przy zachowaniu poufności loginu Klienta lub hasła dostępu, udostępni te informacje osobom trzecim lub będzie pozostawał zalogowany do swego Konta. Sprzedawca zaleca stosowanie oprogramowania antywirusowego oraz bram firewall.
  9. Treści cyfrowe udostępniane w ramach Serwisu Sprzedażowego są objęte ochroną wynikającą z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231).

§ 4
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Zawarcie umowy sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia, stanowiących Deklarację Zakupu.
  2. Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia są określone w ramach Serwisu Sprzedażowego w ramach udostępnionych w danym dniu Towarów i usług.
  3. Zakup Towarów i Usług dokonywana jest poprzez wybranie w zakładce „Dodaj do koszyka” Towar lub Usługa (w przypadku Ucznia dla każdego oddzielnie), klikając w przycisk „DO KOSZYKA”, a następnie poprzez wybranie zakładki KOSZYK i zatwierdzenie danego Towaru lub Usługi „ZAMAWIAM”. Na każdym etapie składania Zamówienia Klient dysponuje informacją o cenie Towaru, zaś w zakładce KOSZYK dysponuje informacją o całkowitej kwocie do zapłaty. Klient z chwilą wybrania przycisku „ZAMAWIA” w zakładce KOSZYK wyraża wolę związania się umową na odległość.
  4. Deklaracje Posiłków realizowane są według cen obowiązujących na dzień dokonywania Zakupu, widocznych przy jej dokonywaniu na każdym etapie. Cena za każdy Towar lub Usługę jest prezentowana obok, przez cały czas dokonywania Zakupu, zarówno w zakładce „CHCĘ ZAMÓWIĆ”, jak i w zakładce KOSZYK. Ceny podane są w złotych polskich i zawierają wszystkie opłaty i podatki.
  5. Po zweryfikowaniu Zamówienia Sprzedawca wysyła do Klienta na podany podczas utworzenia Konta adres e-mail wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Deklaracji Posiłku, w tym informacji w zakresie:
    1. danych Klienta,
    2. listy Towarów stanowiących Zakup wraz z głównymi cechami świadczenia i cenami jednostkowymi,
    3. niniejszy Regulamin,
    4. całkowitej wartości Zakupu wraz ze wszystkimi kosztami.
  6. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia oferty, tj. otrzymania przez Klienta wiadomości, o której mowa w ust. 9 powyżej w zakresie wskazanej w niej Deklaracji Posiłków.
  7. Zasady dokonywania płatności przez Klientów za pośrednictwem eService oraz postępowanie reklamacyjne dostępne są na stronie http://www.eService.pl/. Korzystanie z płatności za pośrednictwem systemu płatności online wymaga uprzedniej akceptacji przez Klienta regulaminu świadczenia tych usług. Warunki świadczenia tych usług dostępne są w linku prezentowanym w Portalu Klienta. Wszelkie reklamacje dotyczące Usług świadczonych drogą elektroniczną, o których mowa w Regulaminie, mogą być składane do eService:
    1. telefonicznie (numer telefonu, wskazany jest na stronie internetowej eService www.eservice.pl),
    2. pisemnie lub ustnie do protokołu w biurze siedziby eService, pod adresem wskazanym w § 1 ust. 1 Regulaminu;
    3. listownie na adres siedziby eService wskazany w § 1 ust. 1 Regulaminu;
    4. pocztą elektroniczną na adres e-mail rejestrator@eservice.com.pl.
  8. Sprzedawca może kontaktować się z Klientem mailowo lub telefonicznie w związku ze złożeniem lub realizacją Zakupu.
  9. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar i Usługę w stanie wolnym od wad w miejscu położenia Punktu Sprzedaży, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  10. Sprzedawca nie udziela gwarancji i nie świadczy usług posprzedażnych.

§ 5
REALIZACJA ZAKUPÓW

  1. Odbiór Zakupów może nastąpić wyłącznie po okazaniu kodu zakupowego przez Klienta na miejscu w Punkcie Sprzedażowym prowadzonym przez Sprzedawcę i w godzinach pracy Punktu.
  2. Zakup może odebrać wyłącznie Klient osobiście.
  3. Klient zobowiązuje się do przechowywania kodu zakupowego w sposób i w miejscu uniemożliwiającym dostęp do niego osobom trzecim i nieupoważnionym. W przypadku ujawnienia Kodu osobom trzecim, jej utraty lub zniszczenia, Klient winien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.

§ 6
REKLAMACJA

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli Towar lub Usługa ma wadę fizyczną (rękojmia), są określone w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740) w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.
  2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar bez wad.
  3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:
    1. w formie pisemnej na adres: 30-049 Kraków, ul. Konarskiego 2
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: smaknis@smaknis.pl
  4. Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient może:
    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Posiłku jest nieistotna,
    2. żądać wymiany rzeczy na wolny od wad albo usunięcia wady.
  5. W opisie reklamacji zaleca się podanie przez Klienta: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w tym daty wystąpienia wady i jej rodzaju, żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, z tym zastrzeżeniem, że złożenie reklamacji z pominięciem zalecanego opisu reklamacji nie wpływa na skuteczność złożenia reklamacji.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, przy czym do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi na reklamację przed jego upływem.
  7. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku Zamówienia złożonego przez Konsumenta - bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.

§ 7
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako Administratora danych osobowych.
  2. Podanie danych osobowych jest wymagane do zawarcia umowy sprzedaży.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w dokumencie „Polityka Prywatności” dostępnej w Serwisie Sprzedażowym.

§ 8
WYPOWIEDZENIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Klient ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podawania przyczyny. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje poprzez zgłoszenie żądania usunięcia Konta na adres e-mail Sprzedawcy, tj. smaknis@smaknis.pl. Sprzedawca potwierdzi Klientowi usunięcie Konta za pomocą wiadomości e-mail podanej do założenia Konta. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług pozostaje bez wpływu na realizację przez Sprzedawcę złożonych przed datą wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  2. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie, z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych przyczyn:
    1. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki Stron lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa w tym zakresie,
    2. zmiana sposobu świadczenia usług spowodowane wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie),
    3. zmiana zakresu lub sposobu świadczenia usług, do których stosują się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań, modyfikację lub wycofanie przez Sprzedawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych niniejszym Regulaminem,
    4. podanie w udostępnionych w ramach Serwisu formularzach nieprawdziwych danych,
    5. korzystanie z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w ramach Serwisu w sposób zakłócający działanie Serwisu, jak również w sposób uciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
    6. naruszanie przez Klienta postanowień Regulaminu pod warunkiem uprzedniego wyznaczenia terminu 7 dni na zaprzestanie naruszeń pod rygorem wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną,
    7. korzystanie z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Usługodawcę w sposób niezgodny z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego,
    8. dostarczania i przekazywania w ramach Serwisu treści zabronionych prawem, w szczególności treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste,
    9. zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedawcę,
    10. braku akceptacji zmienionego Regulaminu w terminie 14 dni od powiadomienia Klienta o jego zmianie.
  3. Sprzedawca oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie określonym w ust. 2 powyżej przesyła na adres e-mail podany przez Klienta podczas utworzenia Konta.
  4. Złożenie przez Sprzedawcę oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 powyżej, pozostaje bez wpływu na realizację złożonych Deklaracji Posiłków przed datą wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  5. Sprzedawca przesyła oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta podany podczas utworzenia Konta.

§ 9
ZMIANA REGULAMINU

  1. Sprzedawca może dokonać zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych przyczyn:
    • zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa regulujących sprzedaż produktów lub świadczenia usług drogą elektroniczną wpływających na wzajemne prawa i obowiązki Stron lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa w tym zakresie,
    • zmiany sposobu świadczenia usług spowodowane wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie),
    • zmiany zakresu lub sposobu świadczenia usług, do których stosują się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań, modyfikację lub wycofanie przez Sprzedawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych niniejszym Regulaminem,
    • zmiany cennika usług.
  2. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni zmieniony Regulamin poprzez publikację w Serwisie Sprzedażowym oraz za pomocą wiadomości przesłanej Klientowi na podany podczas utworzenia Konta adres e-mail, co Strony uznają za wprowadzenie informacji o zmianie do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Klient mógł zapoznać się z jej treścią.
  3. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia wysłania informacji o zmianie wraz z udostępnieniem zmienionego Regulaminu. Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na umowy sprzedaży zawarte przez Klienta i Sprzedawcę przed zmianą Regulaminu.

§ 10
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
  3. Klient posiada następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, które mają charakter przykładowy:
    • Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
    • Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
    • Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
    • Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.

§ 11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Niniejszy Regulamin jest udostępniany przez Sprzedawcę Klientowi przed Rejestracją, a po Rejestracji Klienci mogą w każdym czasie nieodpłatnie uzyskać dostęp do Regulaminu znajdującego się w Koncie w Portalu Rodzica.
  3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.11.2024r
st: 0.00611